Julavslutning

fredag 15 december 2023

Den 15 december samlades 20-talet medlemmar i vår klubb till Julavslutning på Hotell Hedens restaurang och bjöds där på ett såväl delikat som rationellt julbord med kallt från havet, kallt från bonden och allt varmt serverat på separata tallrikar, allt avslutat med Ris a la Malta och kaffe. Årets jullotteri gladde sedan speciellt de fem vinnarna. Monica Påhlson höll sedan en uppskattad betraktelse kring året inledd med en dikt  varefter vår president Ylva avslutade jullunchen med att framföra Viktor Rydbergs dikt "Tomten",   Lunchen gästades av Mats Ramström, styrelseledamot i Göteborg, vilken stannade kvar en stund efteråt för ett samtal kring Göteborgs Energi med medlemmarna i bokcirkeln Klimatboken av Greta Thunberg.

A186rKpdUIr5AAAAAElFTkSuQmCCAAAAAElFTkSuQmCC