Eira Spännar besöker klubben

söndag 5 november 2023

I fredags gästade Eira Spännar- vår utbytesstudent det gångna året - klubben och berättade om sitt år som utbytesstudent. Hon kom till klubben tillsammans med sin mor Carline och två utbytesstudenter Cani Aurora från Italien och Chen Jasmine från Taiwan, vilket kommit till Sverige för ett par veckor sedan för att påbörja sitt år här. Eira studerar på Schillerska gymnasiet och hade önskat komma till Japan, men då det inte fanns nån plats för henne där så valde hon Taiwan. Hennes värdklubb där var E-Club of Chungli Janenan, district 3501.  Klubben var mycket aktiv och vi de möte de ordnade deltog det alltid många. Klubben tog väl hand om Eira. I skola hon placerats talades endast kinesiska förutom några  där det övades engelska. Det gjorde de svår för att saga omöjligt att hänga med. Disciplinen var hård och krävande. Två dagar i veckan fick Eira undervisning i kinesiska vid ett universitet och lyckades lär sig kinesiska så bra att hon kan klara sig med språket, vilket hon visade prov på vid besöket i samtal med Chen Jasmine. Eira var mycket nöjd med sitt år som utbytesstudent.