Presidentskifte

onsdag 14 juni 2023

Ylva har just tagit över presidentkedjan från Andreas och delger oss sina tankar inför det förestående presidentåret

Presidentskifte

2Q==Inför årets presidentskifte hade Harriet bjudit in klubbens medlemmar till sin sköna trädgård med lusthus och härlig grönska på Barrskogsgatan. Det var väl skyltat så alla skulle hitta dit och inte missa vare sig skifte av president eller avnjutande av en härlig landgång från Redbergsgården eller de goda jordgubbarna från Bromölla serverade med hemvispad grädde. Allt var dukat för en delikat samvaro.

Här står värdinnan redo med desserten

En av de första att anlända var Torgny som välkomnades av värdinnan själv nedanför trappen till hennes hus.

Kort därefter kom den inkommande presidenten Ylva tillsammans med sin man 2Q==Göran och deras lille fyrbente vän och allt eftersom fylldes skaran av gäster på med torgny, Agneta och Jan

2Q==Så är det då dags. Andreas inleder med ett trevlig anförande med inslag av humor kring sitt år som president, tackande de som ställt upp ikring honom.

Han avslutade med att ta av sig presidentkedjan och därefter hänga den runt halsen på Ylva och samtidigt önska henne lycka till med det förestående Rotaryåret.

Och så på bilden till vänster var Ylva redo i presidentrollen för det nya Rotaryåret

Ylva tackade klubben för att fått förtroendet och redogjorde sedan inspirerande för sina tankar om det kommande Rotaryåret där frågor kring miljö kommer att till viss del prägla program och andra aktiviteter.

Ylva såg också bytet av lokal till Hedens Hotel något kan gynna deltagandet i klubbens lunchmöten.

Åsyna vittnen var bland annat som här Andreas, Östen och Åsa

Landgången avnjuten och i väntan på Jordgubbarna ser vi här Monica, Östen, Åsa, Conny, Agneta och Nils i glatt samspråk om kanske dagens begivenhet eller vad de planerar inför sommaren eller nåt helt annat.

Här finner vi Thorsten, Göran, Torgny och Jan också i samtal om kanske Rotary eller vad de skall göra i helgen eller något annat spännande och till synes njutande tillvaron

I en vrå alldeles invid trappen finner vi Birgitta, Ulf  och han som försöker ha kontakt omvärlden dvs Eric., vilka kanske dryftar utveckling av Rotarys fågelholkar eller nåt mer alldagligt.

I omvärlden deltar  dessutom Bertil och Leif digitalt via ZOOM