Rotary på Båtmässan

söndag 23 februari 2020

Flera i klubben har undrat hur det gick på Båtmässan. Vi som deltog för klubben hade en mycket trevlig fredagseftermiddag och lyckades stoppa många som troligtvis var där för att se på eller köpa båt, men fick dem att stanna upp en stund och där vi oftast lyckades förmedla vad Rotary gör och står för.  Vi lyckades få 50 personer att skriva på en intresseanmälan med önskan om att bli kontaktade efter mässan. Något häpnadsväckande var att vår klubb stod för ca 60 % av de intressanmälningar som teckandes under veckan. Huruvida Båtmässan är ett lämpligt forum för Rotary återstår att se och får utvärderas efter vi sett hur många medlemmar vi fått till följd av deltagandet. Rotarys budskap genom montern var denna gång något spretigt, men kanske vällovligt.
Här följer en länk med lite intryck från mässan.
Rotary på Båtmässan