Arkitektur, affärsförståelse och digitalisering

fredag 22 november 2019

Vår medlem Magnus Månsson redogör för hur han och hans företag tar in de långsiktiga ekonomiska aspekterna på byggandet från början i såväl utformning, konstruktion som materialval.

Läs mer nedan genom att klicka på titeln.

Hans företag har skaffat sig fördjupade erfarenheter genom att själva ta had om alla stegen från ritbordet, genom byggandet till förvaltning och drift. Maria och Magnus Månssons stiftelse finansierar dessutom en halvtidsprofessur på Chalmers i Arkitektur och Ekonomi, vilket bemannas av den österikiske arkitekten Walter Unterrainer.
Magns berättade även om företagets stora framgångar i Ryssland. Genom att klicka på länkenb nedan kan ni ta del av företagets tankar kring byggande och se en rad exempel de projekt de genomfört och har på gång. Dessutom firade bolaget 50-årsjubileum den 9 november.

Klubbens medlemmar lyssnade med stort intresse

Vill veta mer om Semré och Månsson så klicka på länken som följer:      Semren och Månsson