Guvernörsbesök

måndag 9 september 2019

Guvernör Jerry Brattåsen gästar vår klubb

Jerry berättade lite om sig själv och ägnade sig sedan åt att prata kring årets tema som världspresidenten Jack Maloney valt "Rotary  förenar världen". han upphöll sig en hel del kring hus vi kan rekrytera medlemmar och att Rotary kommer att delta på båtmässan just med syftet att väcka mer intresse för vår verksamhet och därigenom få fler medlemmar. Efter lunchen träffade han klubbens styrelse. Läs mer nedan.
Här är årets valspråk.

22 av klubbens medlemmar kom för att lyssna till guvernörens ord

Efter lunchen träffades vi i styrelserummet där vi berättade om klubbens aktiviter.
Birgitta Köhler redogjorde för utvecklingen i Nakamtenga under den tid hom klubben varit engagerade där.
Selma berättade sedan om hur vi bjuder in Unga Talanger och premierar dem samt om vårt engagemang för End Polio Now.
Eric presenterade insatserna på Hisingen i föreningen Integrationsnätverk Göteborg.
Michael och Selma nämde kort hur vi aktivit söker ny medlemmar i närområdet.
Möte med styrelsen avlsutades med att guvernören berömde klubbens många olika insatser.

Det hela avslutades