Rivstart med Spurt - Hospitality Night

söndag 20 augusti 2017

På fredagskvällen den 18 augusti fick vår klubb äran att arrangera en Hospitality Night för den delegation från Rotary International som under veckan besökt Göteborg för att undersöka förutsättningar för Göteborg att arrangera Rotary Convention 2023, 2024 eller 2024.
På bilden nedan välkomnar vår President Helena delegationens ordförande Mark Maloney från Rotary club of Decatur, Alabama

Läs mer genopm att klicka på artikelns rubrik

Delegationen från RI bestod av 6 personer, Mark Maloney, Decatur RC, Alabama, Brian Heaton, Runaway Bay RC, Australia, Francesco Arezzo Ragusa RC. Italien
och Shannon Watson, Koko Dobbs och Nabeel Hasany from Evanstone. Dessutom deltog en den organisation ur distrikt 2360 och 2380 av ca 20 personer som planerar för ett eventuellt konvent i Göteborg.
Efter en välkomstdrink i billardrummet saluterad av president Helena, glatt mingel, en kortversion av husets historia förmedlad av år webmaster bjöds till bords i matsalen på andra våningen där Lyckholm anförda av Nathalie som vanligt bjöd på en mycket välsmakande middag.
Under middagen hölls tal av vår President Helena, vår hedersmedlem Stig Ottosson, Professor Olle Larkö och slutligen ett tacktal av mark Maloney vilket avslutades med överlämnande av standar från hans klubb i Alabama

Motagning på trappan till Lyckolm med vår nye guvernör Hans Olov Jönsson, Professor Olle Larkö, ryggtavlan på Per Haglind samtidigt som Michael von Braun hälsar på Carl Vilhelmn Stenhamar och Helena tar emot Mark Maloney med övriga avvaktande i bakgrunden

Per Haglind, Ulf Andersson Koko Dobbs och Carl Vilhelm Stenhammar lyssnande till ett av talen.

Här lyssnar Brian Heaton, Lars Zetterberg med flera på nåt tal och i rummet invid underhåller Thorsten Bengtsson, Selma Pacariz och Peter Larsson bl . vår förre guvernör från Orust.

Mark Maloney redogör för delegationens uppdrag och redan i september får vi veta om Göteborg är en av de utvalda städerna.
Han avslutade med att tacka för maten och överlämna ett standar till klubben bl a under överinseende av Jeanette Andreasson vårt distrikts sekreterare och Ordförande i Yrkesmnetorer inom Rotary.

Tyvärr darrade fotografen på manschetten rörd av den högtidliga händelsen eller kanske påverkad  av vinet från "Djävulens källare" (Casilliero Diablo de Chile) varför skärpan ej är den den bästa.