En "värklig" rivstart på Rotaryåret

söndag 20 augusti 2017

Rotaryåret 2017-2018 fick en "värklig" rivstart något ni som läst Presidentens sida redan noterat.
Professor Inger Gjertsson höll föredrag över temat "Ledgångsreumatism - igår, idag och imorgon

Klicka på Rubriken och läs mer:

På lättfattligt sätt fick de 30 gästerna ta del av vilka framsteg man gjort kring att upptäcka och behandla ledgångsreumatism.
Vi fick samtidigt lära oss att de ledproblem vi drabbas av oftast inte är ledgångsreumatism utan artros och att just ledgångsreumatism kan triggas igång av rökning förutsatt man har anlag för sjukdomen. Nedan kan ni av bifogade bilder se att århörarna satt på helspänn för ta del av allt Professor Gjertsson hade att förmedla. Frågorna som följde vittnade också vilket stort intresse föredraget rönte.