Två nya medlemmar och Lyckholms historia

fredag 17 mars 2017

Vår president Gunilla hade idag glädjen att hälsa Magnus Härröd och Andreas Andjelic välkomna till klubben som nya medlemmar.
De introducerades kort av sina faddrar Eric Sjöberg respektive Selma Pacariz.
Därefter blev i invigda i Lyckholms historia av Andreas K:son Edman.
Läs mer om detta genom att klicka på rubriken.

Magnus Härröd tas in i klubben under klassifikationen "Food Engineering" och förses här med Rotarypin och klubbens jubileumsbok av vår president.

Andreas Andjelic tas in klubben under klassifikationen "Eart Science" och förses med Rotarypin och klubbens jubileumsbok av vår president.
Vi ser nu fram emot att få höra dessa herrars Ego-föredrag. Vår president uttryckte även ett starkt intresse av att få glädjen att ta in fler medlemmar och med en önskan att få in fler kvinnor i klubben.

Efter intagningsproceduren gav Andreas K:son Ekman en mycket intressant inblick i Lyckholms historia, hur Sveriges modernaste bryggeri utvecklades där, men blev för litet så man måste bygga nyt och större i Högsbo. Hur det en kort tid var en stor "svartklubb" för att nu på nytt innehålla ett mikrobryggeri och utvecklas till ett kontorskluster med den gamla disponentbostaden som en konferensanläggning och kanske även på sikt ett bostdsområde.
Hans föredrag avslutades med en guidning runt i disponentvillan.